onsdag 10 april 2013

Blocket

Vi har lagt ut några möbler till försäljning på Blocket nu och himmel, folk har verkligen ingen hyfs! Eller vad sägs om mailet: "är det 500 som gäller?" eller fenomenet "Jag hör av mig imorgon om när jag kan komma och köpa den" och så hör dom aldrig av sig? Jag blir så trött! Idag kommer förhoppningvis en kille och köper byrån och efter det är vi äntligen klara med Blocketgrejen för den här gången.


Igår var vi på lek- och sångstund i Industristaden och inspirerad av de andra barnen kröp Moa flera steg! Kan också ha berott på det ultimata krypunderlaget: en stor, rund, halkfri matta. Golvet här hemma är så förbaskat halkigt så de få steg hon har tagit här har varit på lekmattan. Jag har tyckt så synd om henne här hon har halkat runt, men igår lärde sig den här rookiemamman av en andragångsförälder att krypning minsann är en materialsport, så nu är sockar med halkskydd på både under- och översidan av foten införskaffade! Herregud, får Alfred specialstrumpor så får Moa det också. Så enkelt är det! ;) (Och här hoppas jag ni förstår att jag skämtar...om tävlan alltså. Sockorna är på riktigt och inhandlades igår)

Idag kanske vi tar oss iväg på Öppna förskolan. Eller så hänger vi här hemma och röjer lite i kaoset. Vi får se.


Moa och Noomi för nån vecka sedan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar