måndag 15 april 2013

Tjejvecka med en krypande bebis

För två timmar sedan skickade vi iväg pappan på affärsresa (hoppsan vad märkvärdigt det lät, men det vad det bästa ordet jag kom på) till Tyskland och hem kommer han inte förrän sent på onsdagkväll, så till dess får vi klara oss själva, Moa och jag. Förhoppningsvis är tösen på sitt bästa humör på dagarna och sover sött om nätterna. Haha! In my dreams...

För övrigt har världens märkvärdigaste helg passerat. Moa har nämligen lärt sig krypa! Som jag skrivit tidigare så har hon ju tagit max två/tre steg innan hon lagt sig på mage igen, men nu mina vänner, nu kryper hon iväg på utflykter tvärs genom rummet och den lugna tiden när hon kunde lämnas själv en stund är nu förbi! Lilla lilla plutten..hon blir så stor så fort! Men det är underbart att se hur glad hon är när hon kommer krypande mot en. Strålar som en liten sol :-)

Förutom att beundra vår dotters nya färdigheter har vi även flyttpackat en del. 18 kartonger står nu i vardagsrummet och det ekar tomt i några köksskåp och tv-bänk..men än är garderoberna i hallen, klädkammaren och förrådet helt orörda så vi har en lång väg kvar innan vi är redo för lördag 27 april.

Det var en osammanhängande update, men det får duga. Nu ska jag duscha medan prinsessan sover. Ha en bra måndag!

2 kommentarer:

  1. Vad roligt, härligt Moa!

    Towe drar sig fram och skjuter ifrån med fötterna, så det är full fart här med. Får se om hon kommer på att man kan stå på knäna också eller om hon skippar krypandet helt haha :)

    SvaraRadera
  2. Men ojdå, duktigt Moa!:)

    SvaraRadera