fredag 19 april 2013

Förkylning och bankmöte

Här snurrar allting i en hiskelig fart. Hinner knappt sitta ner och hämta andan...eller får knappt göra det kanske jag ska säga. Med en förkyld liten dotter som absolut inte vill vara ensam får man helt enkelt lägga allt annat åt sidan. Igår var en sådan dag. Jag var inte ensam en endaste minut på hela dagen. När jag lade henne att sova i hennes säng gick det tio minuter och sen vaknade hon för att nästäppan ch snoret ställde till det. Att sova halvsittande i mammas famn var det som funkade bäst och då fick det bli så. Där försvann alltså den lilla egentid jag eventuellt kunde hoppas på. Till och med på toaletten var hon med. Dit brukar jag annars få gå medan hon leker ensam i vardagsrummet, men igår gick det inte hem. Stackars liten.

Förkylningen är lite bättre idag tycker jag. Lite piggare, men snorig som attan är hon ändå. Höjde upp hennes säng inför natten igårkväll och det gjorde underverk! Alvedon hade nog i och för sig också ett finger med i spelet. Och även om jag var upp sjuhundrafemton gånger i natt fick jag betydligt mer sömn än natten innan. Den var bland det värre sen hon föddes faktiskt.

Idag har vi möte med banken. Alla papper inför tillträdesdagen ska fixas, plus att vi ska ordna med kort, autogiron och lite sånt. Det är ju en del att greja med när man byter bank...

Om en vecka smäller det! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar