söndag 7 april 2013

Då var det dags!

Idag har vi börjat packa flyttkartonger. Känns konstigt att tömma skåp i ett kök som verkligen är vårt. Som är hemma. Det börjar sakta gå upp för mig att vi faktiskt ska flytta härifrån och jag börjar bli sentimental...men att bo kvar här går faktiskt inte, så det är bara att se framåt istället och glädjas åt allt det fina som vi får i nästa boende. Det är inte länge kvar nu!

Vi har packat 7 kartonger och har börjat i både kök och vardagsrum så nu känns det verkligen som att vi har fått en bra start. Vi har donat på hela dagen med både flyttstök, matlagning, storhandling och, såklart och framförallt, allt som hör Moa till. Lek, bus, mat, sovstunder, mysstunder, blöjbyten och till sist även ett kvällsbad. Det tar verkligen mycket längre tid att göra saker när man har en bebis att ta hand om också, så det känns bra att vi valde att börja packa i så god tid. Det kommer förmodligen bli stressigt mot slutet ändå om jag känner oss rätt ;) Det händer så mycket med Moa just nu. Nya saker hela tiden. Till exempel så har hon lärt sig att dricka vatten själv ur nappflaskan och i natt när hon blev orolig i sängen hittade hon en napp alldeles själv och somnade om utan att jag behövde göra nåt. Det, mina vänner, det var ren och skär lycka från min sida! Som jag har väntat!


 Moa har en ny sovstil. Mage är det som gäller och rumpan ska gärna upp i vädret också :)

 Första lådan klar! Nu har vi packat det viktigaste, finaste och charmigaste vi har, så nu kan vi egentligen flytta imorgon. Allt annat är sekundärt.

Krypträning! Det är så nära nu. Hon har tagit två "steg" framåt som mest, men sen lägger hon sig ner på mage igen, eller kraschar...man vet aldrig vilket det blir ;)

2 kommentarer:

  1. Vilken sötnos hon är! Vi måste försöka ta oss tid att ses snart, men jag antar att ni har fullt upp dom närmaste helgerna då med packningen? Kanske lika bra att vänta till senare i maj så man får komma och se nya lägenheten? =) Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vore jättekul att ses snart! Kommande helg ska vi packa så mycket vi bara hinner och orkar och sen ska vi även försöka använda veckokvällarna också, så om vi ligger bra till kanske vi har tid med besök nån em/kväll helgen efter. Jag hör av mig! Hoppas allt är bra med er, ska bli så kul att höra om eran smekmånad! Kram!

      Radera