onsdag 24 april 2013

Spontanbesök, förkylning, flytt och kaos...det är mycket nu!

Moa och jag är förkylda. Ingen av oss sover på nätterna. Vi har flyttkartonger i hela lägenheten. Vi har sjuttioelva saker att ta tag i och hur vi än bockar av den där listan så känns det som att den aldrig blir kortare. Så frustrerande! Livet är kaos helt enkelt, så nu längtar jag till flytten är över och förkylningarna borta så att vi kan få ordning på livet igen.

Hursomhelst, igår gjorde jag och Moa ett spontanbesök på mitt jobb. Jag behövde skriva på några papper och mina kollegor har tjatat om att få träffa Moa, så det blev två flugor i en smäll där, trots att vi är lite snuviga. Stannade bara i en timme och träffade inte så många, men bättre än inget iallafall. Hade tänkt åka dit på ett fredagsfika nu i vår och träffa hela sektionen, men vi har nog inga lediga fredagar förrän efter midsommar nu, så det lär tyvärr inte bli av...

Idag har vi gruppträff på BVC och i övrigt hänger vi mest hemma. Moa kryper runt och hittar saker som jag måste ta av henne eller lyfta bort henne ifrån och däremellan försöker jag få nåt vettigt gjort. Packa nån låda, sortera papper eller bara röja fram köksbänken. Har valt att inte boka in nåt på hela veckan pga förkylningarna. Riktigt tråkigt, men inget att göra åt.

Jag skäms över detta tråkiga inlägg, men roligare än såhär har vi det inte just nu ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar