torsdag 6 mars 2014

Då var det min tur

Jonas är på jobbet, Moa på förskolan och jag ligger hemma och hostar och dricker te med massa honung för att lindra taggtråden i halsen. Inte så kul, så jag hoppas det går över snabbt!

I måndags fick vi vår första leverans av Linas Barnkasse. Av de två rätterna vi har testat hittills får bara en godkänt av mig. Moa och Jonas gillade dock båda så det är väl jag som är kräsen. Kassen levereras varannan vecka och innehåller tre middagar för 4 personer och är till ordinarie pris ganska dyr om man bara räknar pris per portion mat. Hittills har vi dock fått ut fler portioner än 4 av varje rätt vilket hyfsar till priset en aning, men man får ju även se till vad man får förutom själva maten: någon som planerar vad vi ska äta, handlar maten åt oss OCH levererar den till dörren. Vilken lyx! Vi köper oss tid helt enkelt. Tid och inspiration. Det får vara värt det ett par veckor till vi ser om rätterna faller oss i smaken eller inte och till vi förhoppningsvis får lust att laga några gamla favoriter igen. Nåja, nog om det. Nu ska jag försöka få i mig lite lunch och ytterligare en kopp te.

Jo, just det. På lördag ska vi få 9 plusgrader och sooool! VÅREN är här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar