onsdag 19 mars 2014

Tiden rusar...bakåt?

Ja, det är nästan så man undrar om tiden går framåt eller bakåt, för här har vintern kommit tillbaka :( Det snöar och snöar och snöar och vill aldrig ge sig. Nu. I mitten på mars. Varför? Vi vill ha vår nu!

Nåja, tiden går nog kanske framåt ändå och de senaste 9 dagarna har verkligen varit fullspäckade, av jobb, Moas sista vecka på gamla förskolan, av ankomst av en mycket efterlängtad mormor, av ankomst av en lika efterlängtad moster, av lillebrors 30-årsmiddag, av promenad på stan, av inskolning av Moa på nya förskolan, av bullbak och mjukkakebak, firande av lillebrors riktiga 30-årsdag med hembakta semlor och av ett värdelöst och jobbigt hejdå till redan väldigt saknade moster och mormor. Sen har mitt nuvarande jobb fått för sig att säga upp 60 pers också. Inte så kul, och även om jag klarade mig från uppsägning även denna gång ser jag nu än mer fram emot att börja mitt nya jobb. Om bara knappt tre fjuttiga veckor är det dags. Himmel och pannkaka! Ja, ni ser, full fart, så inte konstigt att jag inte har hunnit avlägga rapport här inne.

Veckan med mormor och moster har varit hur mysig som helst. Moa har fått så mycket kvalitetstid och fått leka och busa och läsa sagor hur mycket hon har velat och varken jag eller Jonas har fått lägga henne om kvällarna. Det skulle minsann moster göra. Och morbror de kvällar han har varit här. Moa är verkligen galet förtjust i mina syskon och det är så roligt att se!

Parallellt med allt familjemys har vi som sagt även börjat skola in Moa på nya förskolan. Det känns bra, även om vi bara har varit där 2 timmar per dag hittills (det var tredje dagen idag). Det är verkligen baby steps på det här stället jämfört med förra där vi körde 6-timmarsdagar från dag 1. Nåja, personalen är jättegullig, lokalerna är mysiga och jag hoppas verkligen att Moa ska trivas.

Det var en update från oss. På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar