tisdag 25 mars 2014

Jobbar hemma

Vi kör på med inskolningen. Igår fick hon äta lunch där och om det gick bra fick hon prova att sova också. Hon hade somnat jättelätt och sovit 1,5h så fröknarna var så nöjda att hon fick stanna på mellis också. Duktiga Moa! De fick fil till mellis och Moa vägrade förstås att ens smaka, men tillslut hade hon petat i sig några russin iallafall. Fil varannan dag blir det framöver...förhoppningsvis lär hon sig tycka om det. Annars vet jag inte hur vi gör?

Idag kör vi också hämtning efter mellis och under tiden jobbar jag hemma. Eller jobbar och jobbar...just nu har Helpdesk tagit kontroll över datorn och installerar program och grejar så att jag kan komma åt jobbnätverket. Saknade visst några viktiga delar trots att jag hade hjälp tidigare i veckan för att kolla att jag hade allt som behövdes. Orkar inte ens bli förvånad. Några minuter till verkar de behöva, så jag går och hänger tvätt under tiden. Sen kan jag nog tyvärr inte skjuta upp rapportskrivningen längre...


Moa åt kanske inte mycket till mellis, men desto mer till middag! Köttfärssås och makaroner var så gott att det hamnade runt hela munnen och ända upp i pannan. Älskade unge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar