måndag 12 januari 2015

Långhelg

Moas förskola hade planeringsdag idag så jag och Moa passade på att umgås med Cecilia, Vide och Noa. Lyxigt att kunna ses på en måndag! De kom vid 14-tiden och sen dess har de stora barnen lekt och lekt och lekt och sprungit runt och haft så kul! Alldeles rödrosiga om kinderna satt de till bords och slevade i sig biffar och potatis innan de skyndade sig att leka lite till innan det var dags för Vänge-borna att åka hem.

På förmiddagen var jag och Moa ute och njöt av sakta snöfall och 6 minusgrader. Superhärligt! De lovar dock regn i natt så vi får väl se om allt är grått och trist imorgon igen.

Igår köpte vi pulka och åkte ute hos Vide. Det var en hit. Även att gå själv och dra pulkan var väldigt roligt. Det är ju så mycket lättare att ta sig ut och roa sig utomhus när det finns snö. Det där gråa, blöta peppar ingen till utomhuslek.

Resten av helgen var lugn. Vi fick besök av morbror i lördags och hade en hemmadag med lek, middag och film. 

Otroligt osammanhängande update, men så blir det ibland. Bättre än inget iallafall. Här får ni några bilder också:


I torsdags fick jag matlagningshjälp. Moa var så duktig! Och det sa jag till henne också. När peston och grädden var på plats på laxen sa jag att jag skulle ställa in formen i ugnen, för barn ska ju akta sig för varma ugnen. När laxen var på plats i ugnen sa Moa "bra mamma, vad duktig du är!"

Familjemys i soffan i lördagsmorse. Olle är också med såklart.

Undra om bebisen låg till höger eller till vänster då bilden togs?

Pulkapromenad i Vänge

Imorgon är det vanlig arbetsdag igen...Hujedamig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar