måndag 5 januari 2015

Shopping på egen hand

Idag delade vi upp oss lite och medan Jonas och Moa fortsatte röja här hemma och avverkade lunch och vila spenderade jag två timmar på stan. Började med att säga upp träningskortet. Sparar någon tusenlapp på att säga upp det nu och sen teckna nytt när jag är redo igen efter förlossningen. Sen gick jag runt i lugn och ro i butiker (sån lyx att få gå där en stund själv!) och hittade faktiskt några reafynd. En julgransmatta på Åhléns och kläder på PoP till barnen. (Hur coolt är det förresten inte att jag nu kan säga barnEN). Lillebror fick efter mycket vånda en windstopperoverall och Moa fick underställ på tillväxt. Det är plagg som ju inte är direkt billiga till ordinarie pris så 30% och 50% rea uppskattas! Själv fick jag strumpor och strumpbyxor. Det är inte direkt nåt nöje att klädshoppa till mig själv för tillfället.

Idag har vi halvårsbröllopsdag förresten! Det ska vi fira med att skåla i Loka crush och äta fruktsallad när Moa har somnar. Flådigare än så blir det inte, det är ju trots allt bara halvårsdagen :)

Moa och jag lekte med lera igår. Det resulterade i ett troll och ett spöke som gick på utflykt med frukt i matsäcken:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar