söndag 25 januari 2015

Snabbvisit och magbild

Sent igårkväll kom Erika och Emil hit efter en vecka på Kanarieöarna. Moa visste ingenting, så när jag berättade vem som sov i gästrummet imorse hoppade hon av upphetsning och ville gå och väcka dem på en gång. Jag fick henne att vänta till efter frukosten iallafall. 

Idag har vi därför inte gjort många knop, annat än umgåtts med dem fram till kl.16 då de åkte mot Arlanda och flyget norrut. Kort, men väldigt mysigt besök. Vi hann bland annat med att bygga en snöuggla och äta hembakta semlor (kvar i frysen sen förra året, kändes som att det var dags att äta upp dem nu). Moas första semla och betyget från finsmakaren blev knappt godkänt. Ett par tuggor från bullen (grädden avskrapad) blev det, men inte mycket mer. Ska bli spännande att se när den här kräsenheten över fikabröd går över till förtjusning, för den lär ju komma.

Igår gjorde vi inte heller mycket. Långsam frukost, fix hemma, en kort promenad bort till ICA och äntligen ett ordentligt tillfrisknande hos pappan som varit dyngförkyld sen i onsdags.

Igår gick vi även in i graviditetsvecka 31. Bara 10v kvar till beräknat datum och 8 arbetsveckor kvar innan föräldraledighet!

Bild från häromdagen då Moa spottade en glöggmugg i skåpet och bara skulle ha den: "ett kopp med tomtar på, som morfar har!" Och vem är jag att säga nej till det?

Det blå laget. Far och dotter tokmatchar med blå fleece och svarta byxor på deras egna favoritgrej: gå ut med sopor och återvinningen ;)

Så söta!

Och så jag och magen, vi har ett eget lag där lillen äntligen börjat sjunka ner lite, men fortsätter att väcka mig om nätterna och ge mig rejäla smällar när jag minst anar det. Tur att jag tycker så mycket om honom ändå! Annars hade nog teamkänslan i vårt lag varit rätt obefintlig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar