måndag 20 april 2015

Första vardagen

Idag är faktiskt första riktiga vardagen sedan Arvid föddes. Kl.8:10 gick jag mot förskolan med båda barnen påklädda och klara. Mycket nöjd! Sedan hem och äta frukost och amma och sen iväg till BVC. Påklädda och halvvägs ute i trapphuset ringer BVC och meddelar att läkaren är sjuk och att vi får komma nästa vecka istället. Jahapp. In igen. Starta tvättmaskin och tömma diskmaskin och sedan amma mera då intaget 1,5h tidigare tydligen redan var förbrukat. Sen slocknade Arvid och efter att ha ätit lunch gjorde jag detsamma. Arvid sov i tre timmar och två av dem gjorde jag detsamma. Efter en kaosnatt har jag en del sömn att ta igen. Sen amma igen, äta mellanmål och nu sitter vi och skriver veckans matlista. (Morgondagens projekt blir att veckohandla.) Moa och Jonas är på terminens sista dans och jag ska snart ta tag i middagen. Svisch försvann den här dagen utan att jag hann göra någonting. Verkligen föräldraledigheten i ett nötskal. Amma, byta blöjor och få i sig själv mat, det är liksom det dagarna går ut på. Men jag älskar det :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar