tisdag 28 april 2015

Ingen lättmjölk den här gången heller...

I måndags var vi på läkarbesök på BVC och Arvid fick högsta betyg på allt, såklart! Det fick min mjölk också för Arvids viktkurva pekar rakt uppåt. Igår (5,5v gammal) vägde han in på stadiga 5100g och kommentaren blev att hans mamma minsann inte serverar lättmjölk utan snarare grädde. Precis samma utlåtande fick jag med Moa då hennes vikt också stack iväg ordentligt i början. Hon vägde 5050g vid 6v. Arvid är dock längre och upplevs inte lika rund som Moa gjorde. Än :)

Igår hade vi grillpremiär tillsammans med grannarna. Grillning på innergården och sen middag på deras balkong i kvällssolen. Älskar våren! Idag är det tyvärr vårens baksida som visar sig: kalla vindar, +8C och duggregn.

Idag har jag och Arvid ätit lunch med gamla GE-kollegor. Så trevligt att se dem, även om Arvid inte har sin bästa dag. Enligt appen Wonder Weeks är vi inne i en fas just nu, och det är nog det tillsammans med en krånglande mage som gör att hans humör är svajigt och han helst skulle snutta vid bröstet hela dagen om han fick. Han somnar i famnen men vaknar så fort jag lägger bort honom. Nu slöar vi i soffan och tänker stanna här till det är dags att gå och hämta Moa. Är rätt sliten och småförkyld.  Nätterna är fortfarande jobbiga eftersom Moa vaknar och vill att jag ska sova hos henne samtidigt som Arvid vill äta med jämna mellanrum, så det blir en del springande på nätterna för min del. Hoppas Moa börjar sova lugnt snart!

Kvällsmys

Morgonmys

Dagens humör

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar