torsdag 24 januari 2013

Magsjuka

Natten till igår åkte jag på magsjuka. Fy fasen vilken hemsk sjukdom! Igår morse låg jag som en trasa i soffan, men tänkte att jag ändå borde klara av Moa. Åtminstone på förmiddagen, för då sover hon ju ett långt pass...men medan Jonas höll på att göra sig klar för att åka till jobbet insåg jag det omöjliga i alltihopa. Jag orkade ju inte ens sitta upp, då kan man inte ta han dom ett barn. Så han fick snällt stanna hemma och ta hand om Moa medan jag låg på soffan och mådde skit. Idag mår jag mycket bättre och är hungrig precis som vanligt, även om matlusten inte riktigt finns där, så jag räknar med att jag är frisk nu även om 48h inte har gått riktigt än. Jonas har dock varit hemma från jobbet idag ändå. Han blev satt i karantän av sina kollegor ;)

Om jag nu tvunget skulle drabbas av magsjuka just nu så var det ju ändå bra att den kom när den kom, för imorgon åker jag och Moa till Överkalix och då hade det varit riktigt illa att bli magsjuk inatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar