onsdag 9 januari 2013

Mitt 2012

Det här med att summera året verkar populärt och jag fick för mig att försöka göra detsamma. Stäng ner fönstret när ni tröttnar ;)

Hur gick det med ditt nyårslöfte?
Är rätt säker på att jag inte hade något. 

Vad var årets besvikelse? 
Kanske inte årets..men jag blev iallafall riktigt besviken när när Maria och Fredrik bestämde sig för att flytta från Uppsala. Vi som skulle mammahänga! :(

Gjorde du någon resa?
Under 2012 restes det verkligen inte mycket. Det blev några vändor till Överkalix och Övik. Men det var nog så långt vi kom. Sen hann vi ju med Västerås och Stockholm dagarna innan Moa föddes :)

Är det något du saknade år 2012 som du vill ha år 2013?
Näe, jag tror bannemig inte att jag saknade nånting. Bebis och förlovning duger rätt bra!

Vilka datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
20 juli såklart!

Vad var din största framgång 2012?
Ja, jag har ju fött ett barn. Jag har FÖTT ETT BARN! En framgång vet jag inte om det är, men det är definitivt den största bedriften i mitt liv

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Magkatarrsh*lvetet slog ju till igen förra vintern. I övrigt har jag nog varit i stort sett frisk.

Bästa köpet?
Barnvagnen. Eller kanske de 20 kräklapparna i frotté från IKEA. Utan dem hade mammaledighetslivet varit betydligt tråkigare och kladdigare ;)

Vad spenderade du mest pengar på?
Hehe...det är nog vagnen där också...

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Oj, den listan kan göras lång! Allt från det första ultraljudet i v.13 till de första riktiga sparkarna, när det röjde runt som värst i magen, när Jonas fick känna bebisrörelser första gången, när våran underbara lilla tjej lades på mitt bröst och sen massor av "första gången-grejer" som hänt sen dess.

Varje gång Moa sovit en hel natt!

Sen har jag faktiskt blivit glad för icke-barnrelaterade grejer också. Till exempel när vi sålde lägenheten :) 

Hur tillbringade du julen 2012?
I mitt barndomshem i Nybyn, Överkalix, tillsammans med närmsta familjen.

Något du önskade dig och fick?
En köttkvarn till min Kitchen Aid

Något du önskade dig men inte fick?
En iPhone5 ;)

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Fyllde 30! Hade en förträfflig dag med familj och släkt på besök hela dagen, kvällen och helgen och så berättade vi för all släkt som kom på besök att vi skulle ha barn.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Förmodligen. Men det är inget jag tänker ödsla energi på att definiera.

Vad fick dig att må bra?
MOA! Både i magen och utanför. Det var häftigt att vara gravid och eftersom jag mådde så bra hela tiden har jag enbart positiva minnen från den tiden :) Och Jonas såklart. Och familj och vänner.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar