tisdag 15 januari 2013

Nytt och fräscht

Hela familjen fick nya sängkläder i julklapp av Moas mormor och igår, efter att ha städat hela lägenheten, användes dom för första gången. Det är ju alltid härligt med renbäddad säng, men med helt nya (tvättade såklart!) sängkläder känns det nog ännu lite lyxigare :)

 


Idag åkte pappa Jonas iväg på verksamhetsdagar med jobbet. Det innebär att jag och Moa får klara oss själva till sent imorgonkväll. När jag ska vara själv på kvällen hittar jag gärna på någonting med någon på dagen för att få lite vuxet sällskap iallafall. Så blev det tyvärr inte idag. Noomi fick feber av halvårsvaccinet, så våran dejt fick ställas in. Dessutom har det snöat kraftigt hela dagen, så någon barnvagnspromenad blev det inte heller. Istället har vi härjat på här hemma hela dagen och kvällen. Vanligtvis går det såklart hur bra som helst att vara hemma och göra ingenting, men vetskapen om att jag ska vara själv på kvällen gjorde att det kändes lite ensamt där ett tag. Någon större fara var det dock inte, för Moa har varit på ett strålande humör och höll mig sysselsatt så mycket hon bara kunde :)

Natten var bra, förutom det vanliga kaoset mellan 4 och 5:30, så när Moa sov sitt förmiddagspass sov även jag. Nytt för dagen var sen att Moa bara har sovit en gång till på hela dagen, och då ett långt pass! Det har aldrig hänt förut. Hon är ju vanligtvis powernapsdrottningen nummer ett, så när hon blåste på i 1h45min under eftermiddagen satt jag helt handlingsförlamad i soffan och väntade på att hon skulle vakna...tänk om hon kunde meddela i förväg när hon tänker sova länge, då skulle jag ju kunna ta mig för lite mer tidskrävande saker än att tömma diskmaskinen eller vattna blommorna..

Nu sover hon dock för natten (för hoppningsvis!) och jag går nog också och lägger mig rätt tidigt. Det här med att vakna kl.4 om morgnarna gör en ju inte kvällspigg direkt...

En dagsfärsk bild på våran goa tjej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar