fredag 25 januari 2013

Överkalix

Resan upp gick finfint och varje gång lär man sig något nytt. Den här gången jag lärde mig att man verkligen inte byter blöja för nöjes skull på ett flygplan. Skötbordet var ungefär lika stort som en skärbräda och gick längs väggen på toaletten, så Moa låg med sidan mot mig och var alldeles för lång för utrymmet. Detta resulterade i att när hon sparkade i väggen vid skötbordets ena ände slog hon huvudet i en kant i andra änden av skärbrädan. Totalt värdelöst. Så jag lovar, tvingas vi byta bajsblöja i ett flygplan igen kommer jag att göra det i kabinen, oavsett vad personalen säger. För då kommer Moa antagligen att vara ännu rörligare än hon är nu och då är det alldeles för farligt att balansera henne en meter upp i luften på en 40 cm bred plastbit. För det var dom tyvärr väldigt tydliga med att informera, både till mig personligen och allmänt i högtalarna: "Skötbord finns på toaletten i planets bakre del och det är där blöjbyten SKA ske...."

I övrigt har vi hängt med mormor och morfar idag och under resten av vistelsen planerar vi att göra ungefär detsamma. Plus att vi hoppas hinna träffa ett gäng släktingar och vänner till. Vi får väl se vilka som hinns med. Vi kommer inte att åka från Överkalix förrän det är dags att flyga söderut igen på torsdag. Det är vistelsen för kort för. Så vill man träffa oss får man komma hit och det skulle vara otroligt uppskattat från vår sida!

Nu har både mormor och Moa somnat och jag ska nog också krypa ner i sängen. Fröken Westman tyckte nämligen att det var morgon redan kl5 imorse. Åtminstone tyckte hon att det var blöjbytesdags och matdags. Sen somnade hon om 5:50 och då hade vi nog kunnat få sova en timme till, eller två, om det inte var för att vi hade ett plan att passa och väckarklockan ringde kl6...en inte helt vältajmad morgon, om jag säger så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar