tisdag 21 oktober 2014

Det här med att släppa bomber…

Man kan ju försöka leda texten in på ämnet på ett fiffigt sätt, man kan citera någon som sagt något lämpligt, man kan ge hintar i förväg och säga A men inte B. Eller så kan man bara säga det. Rakt ut:

Vi ska få en bebis! Tre blir fyra! Jag är gravid! Moa ska bli storasyster! Familjen växer! Moa ska få ett syskon!

Så nu har jag gjort det. Nu vet alla som läser här vilken spännande vår vi går till mötes. Ni är inte särskilt många, men det känns ändå stort att skriva ut det här. Stort, spännande och väldigt skönt. Det gör också att det blir lite lättare att skriva blogginlägg framöver :)

Graviditeten då: V.18 idag och beräknad födsel 3 april, på självaste Långfredagen. Rutinultraljud 12 november. Vi längtar! Tänk vilken lycka att få vara med om ett till mirakel. Lite ofattbart även denna gång faktiskt.

Mer om graviditeten och allting annat får det bli en annan gång. Nu ska jag lyfta ner min dotter från toastolen där hon har suttit i en halv evighet utan att uträtta det minsta behov. Och det värsta av allt är att jag vet att 1 minut efter att blöjan åkt på kommer hon att sätta sig och bajsa. Suck. Nåja. Inget barn har väl haft blöja när de börjat högstadiet, så tids nog är nog även mitt barn blöjfritt.

Bild från KUB (v13+3) Vi har en profilbild från Moas KUB också och de små liven ser likadana ut. Så häftigt! Undra om det är en syster eller bror....

4 kommentarer:

  1. Men Gud vad roligt , stort grattis till er:) kramar från fam Karlsson/ Granatröm

    SvaraRadera
  2. Åh, fantastiskt roligt! Stort grattis!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Det känns som sagt lite overkligt även denna gång, trots att vi snart är halvvägs..!

      Radera