torsdag 9 oktober 2014

Tysklandsresa och mammamiddag

Dagarna går och vi har passerat mitten på även denna arbetsvecka. Jag började veckan i Kista och igår var Jonas till Tyskland över dagen. Varför nöja sig med Uppsala liksom? Så igår hade jag och Moa först mysmorgon innan dagis och myskväll efter dagis. Vilken lyx! Det var en trött tjej igår som både på morgonen och efter dagis ville mysa och se barntv i mamma och pappas säng. Mamman tackade inte nej nån av gångerna, utan njöt massor av att få ligga nära, nära sin unge och bara vara. Det är inte så ofta det sker nuförtiden. Efter middagen hann vi med disk, lek och dusch innan pappan kom hem efter en lång arbetsdag och tog hand om sagostund och läggning. Sen följde den första natten utan uppvak efter bytet till den stora sängen. Woho! Jag vaknade av väckarklockan 5:45 och undrade vad som hände. Väckte Jonas lite senare och undrade hur många gånger han hade varit upp och kunde konstatera att han också fått sova hela natten. Välbehövligt för oss alla. Inte minst för Moa.

Ikväll ska jag träffa Cecilia och Marie för en till mammamiddag. Vi hade ju den första hemma hos mig när Jonas och Moa var bortresta och det här är alltså gång nummer två. Eftersom Cecilias bebis är beräknad om två veckor och hon ser möjligheterna till restaurangbesök hastigt försvinna så passar vi på och äter ute denna gång. Ska bli jättetrevligt att ses bara vi igen.

Till helgen väntar Jonas födelsedag och familjedejt med Maria, Fredrik och Elsa. Hoppas alla håller sig friska bara!

Avslutar med några blandade bilder. Två från faster Emmas sommarskörd och två från förra helgen.

Jag är väl inte jättemycket för att visa mig själv i bikini hursomhelst, men det är nåt med den här bilden som jag älskar. Förmodligen att det är sommar, varmt, soligt, jag är ledig tillsammans med min familj och hela bilden skriker SEMESTER. Ja, det är nog det. Så jag hoppas ni står ut med ovanligt mycket mammahud denna gång ;) 

 En till härlig bild från i somras. Ledig, varmt, soligt. Vad mer kan man begära?

Sen förflyttar vi oss raskt till 4 oktober och kanelbullens dag
 Och vad gör man då om inte fikar kanelbulle på ett mysigt kafé i stan? (Man hade kunnat baka egna också, men nej, inte den här gången)

Orkar man inte baka kanelbullar på kanelbullens dag kan man baka muffins dagen efter istället. Det går mycket fortare och blir också väldigt gott. Moa hälsar att även smeten är väldigt god och farmor funderar på om det var så klokt att säga att man får smaka på smeten trots allt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar