onsdag 29 oktober 2014

Resumé

Ligger lite efter med uppdateringen om det vanliga livet känner jag…så här kommer en resumé och vi börjar väl med helgen.

För en gångs skull hade vi inget planerat men ändå massa saker vi borde göra. Började därför helgen med att glömma att fota magen, mysfrukost med tända ljus och sen utflykt till mina och Moas föräldraledighetskompisar Mia och Alfred för att spana in deras nya hus och köpa begagnade vinterskor till Moa.

Efter en sen och kaosartad middagslursläggning som slutade med att Moa somnade i min famn i soffan sov hon sen till 15:30. Efter det handlade vi, lagade middag och badade innan nattning. Jag och Jonas tog oss sen igenom halva Hobbit 2 innan jag däckade kl.22

Söndagen började med att vi kom ihåg att fota magen, ny mysfrukost och pyssel vid köksbordet. Guld med en extra timme ju! Moa sov hos oss halva natten och sov ända till 6:45 (vintertid!) så vi oroade oss för tidig morgon helt i onödan.

Moa pysslar = klipper små pappersbitae medan mamman håller andan av nervositet.

Efter en lång morgon på hemmaplan åkte vi till Gränby C för lite ärenden och unnade oss lunch på café. Mysigt!

Mina hjärtan!


Drömmande blick pga trötthet och matkoma.

Efter maten fick Moa sova i vagnen och vi uträttade de ärenden vi kommit dit för. När hon vaknat storhandlade vi och sen ville vi alla åka hem. Man orkar inte så många timmar i ett shoppingcenter nuförtiden ;)


Måndagen och tisdagen gick ju som ni vet i vabbandets tecken, men idag är Moa frisk (bulorna, det blev aldrig blåsor av dem, är nästan helt borta) och alla rutiner är på plats igen. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar