torsdag 26 februari 2015

VAB-vecka

Febern slog till i måndags kväll och sen dess har den hängt i. Hela tisdagen låg den på dryga 39 grader medan den igår och idag har hållit sig runt 38C. I tisdags var Moa av förklarliga skäl helt knäckt, men både igår och idag har hon varit pigg och glad och vi har lekt och läst femhundrasjuttioåtta böcker och idag även varit ute på en promenad i solskenet. Jag hade själv inte varit ut på tre dagar så lite frisk luft var en nödvändighet. Dock är aptiten hos lilla fröken inte tillbaka än. Det som går i är pasta och nån korvbit, men ikväll åt hon faktiskt riktigt bra av lax i ugn och ris, så kanske, kanske är febern på väg bort nu.

Moa blir såklart hemma imorgon också, men det var faktiskt bestämt sedan länge. Farmor och farfar kommer nämligen ikväll och de ville gärna ha Moa hemma även fredagen och det är inget vi sätter oss emot. Nu är hon ju tyvärr inte i toppform, men det ska nog gå bra ändå. Hon har längtat i flera dagar nu. Men därför vore det ju såklart extra skönt om hon blev frisk i natt och vi slapp skicka med dem ett febervirus till Kanarieöarna, dit de åker på söndag.

Farmor och farfar ska ta Moa även på lördag, för då ska jag och Jonas nämligen till huvudstaden på trevligheter. Vi ska se showen Ägd och sen äta ute med Maria och Fredrik. Biljetterna bokade vi i höstas, så det har varit bestämt ett tag och är något vi har sett fram emot länge! Det är bröllopspresenten ett presentkort på Ticnet som vi fick av mina mostrar och morbröder och mormor som vi använder upp nu. Det gäller bara ett år och det är ju bara att inse att efter lillemans ankomst kommer den här mamman och pappan inte att vara i närheten av några shower eller andra utekvällar på ett bra tag!

Och på tal om lilleman: han lever rövare precis som vanligt i magen och ibland gör det riktigt ont! Att han sjunker neråt närmare "utgången" råder det inget tvivel om heller. Det ilar i bäckenet som bara den emellanåt. Förvärkar har jag också, tror jag. Det bränner i ryggen på ett sätt som jag bara kan minnas att jag har känt en gång förut och det var när Moa ville ut. Hujedamig. Det närmar sig! Barnmorskedejt imorgon igen. Är inte riktigt säker, men det kan vara då vi ska göra sammanfattningen och även skriva in mina förlossningstankar i journalen. Återigen ett tecken på att vi är inne på slutspurten, men gärna det, vi längtar efter att få träffa honom nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar