söndag 21 augusti 2016

Besök från förr

I torsdagskväll fick jag ett mail av Anita. En tjej jag lärde känna i Schweiz när jag var där som aupair 2002. Vi har haft sporadisk kontakt de senaste åren, men nu var hon plötsligt i Sverige och ville ses. Vilken grej! Och vilken tur att vi var hemma! Så hon kom vid lunch, vi åt lunch och hängde här hemma och sen åkte vi in till stan, promenerade runt och fikade. Och pratade. Så kul! Allt kändes så naturligt. Lite stelt först såklart, men sen. På kvällen åkte hon vidare till Arlanda för att plocka upp en kompis och sen skulle de vidare till Gotland. Fick höra lite om familjen May också. Den äldsta tjejen kommer ihåg mig fortfarande. Det trodde jag inte. Anita bad mig komma och hälsa på henne i Vebier. Åh vad jag vill! Jag måste!

Idag följde jag och Moa med Vides familj på självplock av hallon hos Ulvagubben. Helt galet stora hallon och jättegoda! Vi plockade 2,5 liter med oss hem, så till fika idag blir det kladdkakemuffins, grädde och färska hallon :)

Imorgon börjar första riktiga arbetsveckan efter semestern. Jag var helt slut efter två dagar förra veckan...nu ska jag orka fem. Kära nån!
Moa och Vide på hallonplockning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar