lördag 6 augusti 2016

Snabbt, effektivt och noggrant

Nu är huset målat! Ja, de två sidor vi hade bestämt oss för att måla iallafall. Pappa kom i torsdags och Nisse i fredags och sen har vi målat. 6 h igår och 4 h idag och nu är det klart. Fantastiskt skönt! Jag målade igår och Jonas idag. Den som inte målar tar barnen och markservicen, och jag måste säga att måla var en ren semester jämfört med att ta två trötta barn plus stå för markservicen en dag. Och är det inte märkligt, men när Jonas har markservice så blir det bullar från bageri och pizza från byakrogen, och sen när det är min tur är alla genvägar tagna och jag får baka blåbärspaj till fikat och laga lasagne till middag, samtidigt som jag roddar två ungar. Bara en mamma klarar sånt! ;)

Igår firade vi som sagt en bra arbetsdag dag med pizza och öl och idag blev det alltså lasagne och snart bad i utespat.




2 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Skönt att ha sånt där bortgjort:)
    Å ja håller med...känner igen det där med utbudet på markservicen;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, härligt att det är samma hos er! För visst är det väl märkligt hur samma syssla kan innebära så olika insats beroende på vem som ska utföra dem :)

      Radera