fredag 1 november 2013

Öl och pannkaka

Ikväll är Jonas på after work (after föräldraledighet?) med vänner. De dricker öl på en pub och jag och Moa är hemma och äter pannkaka till middag.

Veckan har som vanligt rusat förbi. I onsdags var jag på Me&I-kväll hemma hos en kollega. Första gången för min del, men garanterat inte den sista. Kläderna var jättefina och det var en trevlig kväll allt som allt med prat, skratt, gott fika och bra shopping. Moa fick två par byxor och en tunika och själv fick jag ett par mysbyxor. Herrkollektionen bestod av trista kallingar, så Jonas fick inget.

Igår hängde Jonas och Moa med Fredrik och Elsa på dagen och sen anslöt jag och Maria till middagen. Trevligt med mitt i veckan-dejt! När de åkte hemåt gick jag på ett skivstångspass och vips var det fredag morgon. Fullt ös på jobbet, hem och steka pannkakor, sjunga sånger, stapla klossar, bada, läsa bok, vällingmysa, läsa mera bok och sen natta min älskade gofis. Diska undan, tömma badbalja, plocka ihop leksaker och till sist krascha i soffan framför värdelösa Idol med datorn i knät. Phu!

Helgen är egentligen rätt oplanerad. Jag ska jobba en timme imorgon förmiddag och sen måste vi ta tag i packningen, det är ju faktiskt nära nu! Förutom det så tar vi det som det kommer.

2 kommentarer:

  1. Vart ska ni åka? :)
    Skönt med oplanerade helger för övrigt:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ska till Thailand. Åker på lördag morgon :)

      Radera