tisdag 26 november 2013

Thailand dag 15-16

Äntligen sol och bad! Ja, så kan man nog sammanfatta de senaste två dagarna. Solen har äntligen behagat visa sig och vi har inte gjort annat än badat i poolen och havet, lekt i sanden och i parasollets skugga. Moa har sovit sin lur i vagnen i skuggan och då har jag och Jonas slappat i solstolen. Igår fick jag massage och idag är det Jonas tur. Jag valde oljemassage. Min första någonsin, men inte den sista. Så skönt! Man skäms nästan när man betalar. En timme total avkoppling och ren lyx för 80kr och då valde jag ändå att gå här på hotellet där det kostar lite mer. På stranden tar de 60kr för samma behandling. Helt sjukt!

Bus i poolen.

Moa fick ett litet myggbett för några dagar sedan. Såg hemskt ut! Men hon har inte rört det alls, så det har läkt ihop fint och är snart helt borta.

Medan pappa är på massage myser Moa och jag i dubbelsängen med kex (knäckebröd) och Teletubbies.

Det var Facebookstatus-varianten. The full version är att vi innan bilden togs duschade av oss och jag hann bara släppa ut henne på golvet innan hon först kissade en pöl vid sängen och sen, medan jag torkade upp den, hann med en fyra gånger större pöl ute på balkonggolvet. Tack och lov hann jag precis få på henne blöjan innan...ja, ni vet.

Men trots denna pärs så leker livet här i Thailand och nu njuter vi verkligen till max. Det är ju faktiskt mindre än en vecka kvar till vi åter sätter fötterna i det svenska höstrusket. Huuuu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar