tisdag 11 november 2014

Fullspäckad helg och ännu tuffare vecka

Under helgen hann vi med att hälsa på mammans mostrar och kusin i Stockholm, få massor med duplo som gått i arv från den ena mostern till den andra och nu till oss. Hur bra som helst och lite grädde på moset eftersom hela dagen var väldigt mysig. Medan Moa, mamma, morbror och mormor var på äventyr stannade pappan hemma och städade och njöt av egen tid hemma.

Igår var mormors sista dag hos oss och den spenderades hemma. Moa och mormor lekte och sov middag medan föräldrarna tvättade bilen och storhandlade innan vi avslutade med biff stroganoff som söndagsmiddag. Vi firade förstås pappan med liten present och god frukost, som jag tror att han var rätt nöjd med även om han fick fixa scrambled eggs själv då gravida frun var aningen sliten efter heldagen i Stockholm.

Det blev sen ett tårfyllt hejdå när mormor och morbror åkte hem till morbror för att sova igårkväll. Moa grät otröstligt och ville inte alls stanna med sin mamma och pappa. Hon ville följa med och hon ville framförallt "ha min Mommo!" Stackarn...jag grät också en skvätt av ren sympati, gravidhormoner och såklart för att inte jag heller ville säga hejdå. Om 6 veckor ses vi igen.

Kommande vecka ska jag och Moa klara oss själva då pappan drar till Tyskland. En liten utmaning normalt sett pga stressigt att hämta och lämna, en mycket jobbigare situation pga graviditeten och tröttheten och en kaosartad situation för tillfället när Moa är totalt omöjlig att få i säng om kvällarna. Jag bävar för två nätter ensam, men hoppas överleva.

Moa med sin älskade morbror

Kvällskulan

1 kommentar:

  1. Känner igen detdär med någon som är omöjlig att lägga på kvällarna, tålamodet testas rejält . Och jag är helt slut när Towe tillslut somnat.

    SvaraRadera