fredag 28 november 2014

Solsken!

Efter en månad med totalt 2 soltimmar reagerar man först som en riktig vampyr innan man inser att det är den härliga och efterlängtade solen som skiner i ens vinterbleka ansikte. Se så vackert det kan vara med lite sol:

Jobbade hemma i tisdags eftermiddag, så då kunde jag fota solskenet från köksfönstret.

Veckan som gått har inneburit jobb, tillfrisknande för både mig och Moa, en katastrofnatt och en riktigt bra och igår slog jag in de första klapparna till Moas paketkalender. Alla "riktiga" klappar förutom en liten kavel är fixade, resten får bli små pluttar och innehålla hårklämmor, lite russin, Tom & Jerry-kex eller på sin höjd en pixibok.

Julpyntat har vi också gjort. Här är min fina Uppsala-kula. 


Här har ni lilla hjälpredan som den här dagen diskar potatisskal medan jag steker raggmunkar. På vardagarna innan middagen är det Är hon nöjd är jag nöjd-principen som gäller här hemma

1 kommentar:

  1. Den där principen tillämpar vi här hemma också:) Man är inte så himla sugen på konflikter den tiden...

    SvaraRadera