onsdag 12 november 2014

Vabdag 2 av 2

Febern försvann ju igår så idag var det en pigg och glad tjej som vaknade 6:30 i mammas säng. Planen för dagen var lek utomhus, så när vi hörde att Vide ville ha sällskap även om sällskapet var lite snorigt så packade vi snabbt som ögat in oss i bilen och åkte dit. Barnen lekte, åt lunch och lekte lite till innan vi åkte hemåt igen. Moa somnade innan vi kommit ut på landsvägen och sov sen 40 min eftersom jag körde den omständigaste vägen till Boländerna jag kunde komma på. Framme där handlade vi på Coop i lugn och ro och tittade länge på allt julpynt, alla tomtar och fina julgranskulor. En riktigt mysig tur i affären :)

Hemma åt vi middag, byggde pussel och badade med alla nya duplogubbar innan Moa efter att ha avhandlat all världens anledningar till att inte sova tillslut somnade i min säng. Nepp, den här mamman tar inga läggningsstrider hon inte måste just nu. Det som funkar är det vi kör på. Vettiga rutiner styr vi upp när pappan är hemma...eller nåt.

Min fina, duktiga, underbara och väldigt envisa tjej

Jag älskar dig!

Imorgon väntar förskola, jobb och pappans hemkomst. Yey!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar