fredag 21 november 2014

Morfar

Igår kom morfar till stan. Jag hämtade Moa på förskolan och sen åkte vi raka vägen till resecentrum och plockade upp honom. Moa var väldigt exalterad innan, blev lite småblyg precis när han kom, men sen var det fullt ös hela kvällen. Uppsala tog emot morfar med strålande väder: +3C och duggregn och ett mörker så kompakt att man tror att det aldrig kan bli ljust igen. Enligt väderleksrapporten har vi haft 2 soltimmar på hela månaden. Inte undra på att man känner sig trött och håglös! En graviditet på det och man hamnar i något komaliknande tillstånd som gör att man borde friskrivas från alla sysslor, måsten och jobb på direkten…

Den här fredagen började tidigt med att jag slog på jobbdatorn hemma vid köksbordet redan kl.6:30. Hann läsa igenom mötesdokumenten samtidigt som jag och Moa åt frukost och sen var det dags att åka mot Stockholm och kundmöte. Ett kundmöte som gick bra och ett projekt jag verkligen ser fram emot att jobba i. Visst är det tungt med en så tidig start, men det finns fördelar också. Idag kan jag ju faktiskt hämta hem Moa lite tidigare än vanligt tack vare det och det passar ju utmärkt med tanke på vårt finbesök.

Morfar och morbror är just nu och handlar fredagsmiddag och lite annat smått och gott som saknades hemma. Så skönt att det blir gjort utan att jag behöver tänka på det! Vi är inte direkt vana vid extra hjälp, så det känns verkligen underbart när den kommer och dessutom erbjuds innan man själv hinner tänka tanken. Just denna mörka novembermånad är vi dock väldigt bortskämda med hjälp med våra mått mätt; Mormor för två veckor sedan, morfar den här helgen och farmor och farfar om ytterligare två veckor.


Helgens aktiviteter är väldigt oklara än så länge. Jag hoppas att vi ska ta oss iväg på promenad i stan imorgon eftermiddag/kväll och se på utställningen Allt ljus på Uppsala. Googla det om ni inte vet vad det är. Jag tycker det är ett väldigt bra initiativ i höstmörkret i alla fall. Förutom det ska vi även luskamma Moa. Kom ett mail från förskolan idag om att det går löss och att de vill att alla kammar sina barn i helgen. Urk. Jag hoppas verkligen att vi inte hittar några! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar