fredag 7 november 2014

Saffransbullar och ultraljud

Tack vare Jonas jobb som sabbade planerna att ha mormor här samtidigt som han är bortrest halva veckan med jobbet fick vi boka om nästa veckas ultraljud och ta det igår istället. Missförstå mig rätt, vi hade absolut inget emot att se bebisen redan igår, men att Moa och jag nu får klara oss själva i flera dagar istället för att ha mormor-service på plats är dock en mindre angenäm konsekvens av det hela.

Hursomhelst. Igår förmiddag fick vi se vår lilla bebis och barnmorskan var verkligen bra på att berätta allt hon mätte, såg, analyserade och bedömde. Allt såg bra ut och vi fick till och med se bebisens egna lilla hemlighet, även om det krävdes att jag låg en stund på sidan för att navelsträngen skulle flytta på sig. Den stora frågan var alltså om det fanns något att se där bakom navelsträngen, och visst fanns det det! I min mage ligger Moas lillebror! Känns som en milstolpe att kunna säga han istället för den eller bebisen, som att vi kommit lite närmare slutmålet. Men det känns också väldigt konstigt, så han får nog heta bebisen åtminstone ett tag till tror jag.



Jag tog föräldraledigt hela dagen igår, så efter ultraljudet skjutsade Jonas hem mig och jag och Moa umgicks sen med mormor hela dagen. Så mysigt! Men någon lat dag hade vi inte. Vi var ute i den första snön (små flingor som smälte innan de nådde backen, men ändå), bakade lussebullar och gjorde palt. Tror inte jag satt ner många minuter på hela dagen, förutom under ultraljudet då förstås. På kvällen kom morbror och åt middag med oss och under paltkoman såg vi på PLUS där Vides familj hade huvudrollen. Såg ni inte avsnittet så är mitt tips att ni går in på SVT-play och gör det nu istället.

Ikväll ska Jonas på afterwork med jobbet, så jag och Moa åker till morbror och äter middag med han och mormor istället för att hänga hemma. Det blir mysigt!

Bilder från gårdagen:





Förresten, den fina filmen verkar inte fungera i mobilen, så vill man se vem som köper julklappar till vem eller bara se Jonas och Moa in action måste man gå via datorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar