tisdag 11 november 2014

Läget

Ungefär en timme innan Jonas taxi kom och hämtade honom imorse väckte vi Moa för att äta frukost och åka till förskolan. Hon vaknade glad trots en natt med massa hostande, men sen vid frukostbordet började hon hosta igen och då kom allt slem som bildats under natten upp. Stackars liten! Hon ville sitta och äta i mammas famn och när jag lyfte upp henne så kände jag att hon var varm genom kläderna. Tempen visade mycket riktigt 38,6C och det var bara att sjukanmäla henne, vabanmäla mig och vinka hejdå till en något bekymrad pappa som ju hade ett plan att passa. På förskolan hade de precis fått in en magsjukeanmälan, så de trodde att det var därför jag också ringde. Tack och lov inte! Kanske var lika bra med två dagar hemma alltså....

Moa har sen slappat framför barnkanalen eller böcker fram till kl.14 idag, med avbrott för 30min sömn vid 10 och lunch kl.11. Efter 14 har hon varit igång mera, lekt och tjattrat på nästan som vanligt, om än i lägre tempo. Vi lekte med lera vid köksbordet i över en timme och sen har hon hjälpt till med både tvätt och tömning av diskmaskinen. Vid middagstid var hon såklart hur trött som helst, men åt bra och var vid gott mot ända till jag försökte kolla tempen igen. Då kraschade hon totalt och bara grät, så nån siffra fick jag aldrig. Men jag tror inte att hon har feber nu. Jag fick muta med ett facetime med moster Erika och hennes vovve för att få Moa glad igen. Sen kämpade vi till kl.18:40 då Moa somnade sittande i soffan och sen dess har hon alltså sovit. Jag som bävade för att jag aldrig skulle få barnet att somna har nu funderat på vad sjutton jag ska fördriva kvällen med sen ungefär en timme tillbaka. Såhär tidigt har hon aldrig somnat, så jag vågar inte riktigt ropa hej än utan är lite orolig för att hon ska vakna vid 23 eller kanske rent av kl.3 och tycka att det är morgon...det blir därför ingen sen kväll för mamman heller, utan jag ska gå och borsta tänderna och sen slötitta på tv i sängen en liten stund innan jag också tar kvällen.

Om Moa är feberfri imorgon så hänger vi nog i lekparken lite och åker och handlar eller nåt för att komma hemifrån lite. Om hon är feberfri och natten blir bra vill säga.

Bjuder på en bröllopsbild mitt i detta novembermörker och vabtillstånd




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar